Obec Březová
ObecBřezová

Záznam práva k nemovitostem do katastru nemovitostí

3. Pojmenování (název) životní situace

Záznam práva k nemovitostem do katastru nemovitostí

4. Základní informace k životní situaci

Záznam je zápis do katastru, kterým se zapisují práva odvozená od vlastnického práva.

Záznamem se do katastru zapisuje:

  • příslušnost organizačních složek státu a státních organizací hospodařit s majetkem státu,

  • právo hospodařit s majetkem státu,

  • správa nemovitostí ve vlastnictví státu,

  • majetek hlavního města Prahy svěřený městským částem hlavního města Prahy,

  • majetek statutárního města svěřený městským obvodům nebo městským částem statutárních měst,

  • majetek ve vlastnictví územního samosprávného celku předaný organizační složce do správy k jejímu vlastnímu hospodářskému využití,

  • majetek ve vlastnictví územního samosprávného celku předaný příspěvkové organizaci k hospodaření.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Návrh na záznam může podat ten, kdo má na jeho provedení právní zájem, orgán veřejné moci nebo územní samosprávný celek, který o právu zapisovaném záznamem rozhodl nebo je osvědčil.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Postup při zápisu záznamem a listiny, které dokládají právo, které má být zapsáno, jsou upraveny v § 19 až § 21 zákona č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální zákon), ve znění pozdějších předpisů, a v § 27 a § 71 vyhlášky č. 357/2013 Sb., o katastru nemovitostí (katastrální vyhláška), ve znění pozdějších předpisů.

Katastrální úřad zjistí, zda je návrh na záznam podán oprávněnou osobou, zda je předložená listina bez chyb v psaní nebo počtech a bez jiných zřejmých nesprávností a zda navazuje na dosavadní zápisy v katastru; je-li způsobilá k provedení záznamu, provede katastrální úřad zápis do katastru, jinak vrátí listinu s písemným odůvodněním tomu, kdo ji předložil.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním návrhu, ke kterému přiložíte příslušnou listinu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na katastrálním pracovišti, příslušném dle místa polohy nemovitosti.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Návrh a listinu, která potvrzuje práva odvozená od vlastnického práva.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formuláře nejsou povinné.

Můžete však využít existující vzory formulářů, které získáte na kterémkoliv katastrálním pracovišti nebo on-line na internetových stránkách Českého úřadu zeměměřického a katastrálního.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za provedení záznamu se nevybírá žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Katastrální úřad zapíše změnu do katastru nemovitostí do 30 dnů od doručení listiny, která je podkladem pro záznam.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Ti, kterým svědčí uvedené odvozené právo, jsou povinni zejména:

  • na vyzvání doplnit chybějící údaje a odstranit chyby v jimi vyhotovených listinách, které předkládají k zápisu do katastru, a to do 30 dnů ode dne, kdy jim byla doručena výzva,

  • ohlásit katastrálnímu úřadu změny údajů katastru týkající se předmětných nemovitostí, a to do 30 dnů ode dne jejich vzniku, a předložit listinu, která změnu dokládá; tuto povinnost vlastníci a jiní oprávnění nemají u změn katastru, vyplývajících z listin, které jsou příslušné státní orgány povinny zasílat katastrálnímu úřadu přímo k zápisu do katastru,

  • na vyzvání předložit ve stanovené lhůtě, ne však kratší 30 dnů, příslušné listiny pro zápis do katastru,

  • v přiměřené lhůtě v případě, že jimi vydaná listina předložená k zápisu do katastru obsahuje chyby v psaní, počtech nebo jiné zřejmé nesprávnosti, sdělit katastrálnímu úřadu na jeho výzvu správné údaje nebo listinu opravit, umožňuje-li to jiný právní předpis.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

EU

 

Protipovodňová opatření obce Březová

CZ.05.1.24/0.0/0.0/19_125/0011129

Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií - Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí.

Předmětem podpory je instalace lokálního varovného systému a následná digitalizace povodňového plánu s cílem napomoci správnému posouzení povodňového nebezpečí, ochraně zdraví a majetku občanů. Realizací projektu bude 200 obyvatel chráněno protipovodňovými opatřeními a jedna obec digitálním povodňovým plánem.

Celkové způsobilé výdaje:

1 456 142 Kč

Dotace EU:

1 019 299,40 Kč (70 %)

Příspěvek příjemce podpory:

436 842,60 Kč (30 %)

Datum zahájení realizace:

18.06.2020

Datum plánovaného ukončení projektu:

30.06.2021

Řídící orgán: Ministerstvo životního prostředí

Zprostředkující subjekt: Státní fond životního prostředí ČR

Příjemce dotace: Obec Březová

 

Digitální povodňový plán obce Březová

https://www.portalobce.cz/povodnovy-plan/brezova-ub/

oznámení

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Aktuální teplota

29.3.2024 08:03

Aktuální teplota:

18.2 °C

Vlhkost:

74.8 %

Rosný bod:

13.6 °C

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:7
DNES:335
TÝDEN:1742
CELKEM:1234604

Mobilní aplikace

Mobilní aplikace

mobilní aplikace V OBRAZE aktuální informace z webu v mobilní aplikaci,

zdarma ke stažení:

Google Play

App Store

Rozpočet


Rozpočet

Projekt EU

Projekt

  • 1492

    první písemná zmínka

  • 1031

    počet obyvatel

  • 433

    nadmořská výška (m)

  • 1377

    katastrální výměra (ha)