Obec Březová
ObecBřezová

Vydání paměťové servisní karty pro digitální tachograf

3. Pojmenování (název) životní situace

Vydání paměťové servisní karty pro digitální tachograf

4. Základní informace k životní situaci

Paměťová servisní karta (dále též "karta"), která se vydává na základě žádosti, slouží pouze pro osoby autorizované příslušnými orgány a je určena k provádění montáží, oprav a seřizování digitálních tachografů.

Ke kartě je přidělen PIN (jedná se o personalizovanou kartu).

Držitel karty je oprávněn vlastnit a používat pouze jednu kartu na jedno pověřené pracoviště, která je vydána na jeho jméno, není-li vadná a nevypršela-li její platnost; zároveň nesmí v souladu s Nařízením Komise (ES) č. 1360/2002 vlastnit paměťovou kartu vozidla.

Karta se vydává nejdéle na dobu 1 roku a musí být uchovávána tak, aby nedocházelo k jejímu mechanickému či tepelnému poškození (např. ve vhodném pouzdru).

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost podává fyzická nebo právnická osoba, která montáže, opravy a seřizování digitálních tachografů provádí a která je držitelem "Certifikátu" nebo "Osvědčení" vydaného Českým metrologickým institutem podle zvláštního právního předpisu.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním řádně a pravdivě vyplněné žádosti u příslušného úřadu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Žádost se podává u místně příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností (resp. magistrátu), a to dle místa sídla firmy nebo dle místa činnosti žadatele (tj. místo, kde oprávněná osoba činnost technika vykonává).

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

S pracovníkem příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností, resp. magistrátu.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Spolu se žádostí je nutno předložit:

  • doklad totožnosti žadatele (občanský průkaz nebo cestovní pas),
  • úřední doklad o existenci právnické či fyzické osoby, např. živnostenský list, výpis z obchodního rejstříku, koncesní listinu apod. (originály nebo úředně ověřené kopie),
  • úředně ověřenou plnou moc servisu (servisní dílny) pro žadatele - zplnomocnění servisu pro držitele karty,
  • kopii platného "Certifikátu" nebo "Osvědčení" k ověřování digitálních tachografů vydaného Českým metrologickým institutem.

V případě, že žádost vyřizuje jiná osoba než osoba, na kterou bude karta vystavena (osoba oprávněná pro ověřování digitálních tachografů, tj. osoba žadatele), musí být podpis žadatele na žádosti úředně ověřen a vyřizující osoba musí mít k tomuto úkonu plnou moc.

Po ověření správnosti všech údajů musí být žádost před pracovníkem příslušného úřadu žadatelem podepsána (vyjma případů, kdy žádost vyřizuje jiná osoba - viz výše).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář "Žádost o vydání paměťové servisní karty" je k dispozici na všech obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek za vydání paměťové servisní karty činí 700 Kč; platba je splatná při podání žádosti.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Pokud příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností nezjistí skutečnosti, které jsou v rozporu s podmínkami pro vydání karty, vydá kartu do 15 pracovních dnů ode dne doručení žádosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Držitel karty musí nakládat s vydanou kartou tak, aby nedošlo k jejímu padělání nebo ničení zaznamenávaných a uchovávaných údajů na kartě i na záznamovém zařízení, nesmí poskytnout tuto kartu ostatním osobám, ani jim sdělovat PIN. Je zodpovědný za jakékoliv zneužití karty.

Je-li karta poškozena nebo nefunguje správně, je držitel karty povinen do 7 dnů ode dne, kdy její nefunkčnost nebo poškození zjistil, odevzdat ji příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností a v případě potřeby podat žádost o náhradu karty.

Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá náhradní kartu do 5 pracovních dnů ode dne podání žádosti.

Byla-li karta ztracena nebo odcizena, je držitel karty povinen požádat o zneplatnění karty do 7 dnů ode dne, kdy k události došlo, a v případě potřeby podat žádost o náhradu karty.

Žádost je nutno doložit protokolem příslušného úřadu státu, v němž ke krádeži došlo (např. místní policií), nebo čestným prohlášením v případě ztráty.

Držitel karty je dále povinen písemně ohlásit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností změny údajů v kartě zapisovaných, a to do 10 pracovních dnů od vzniku těchto změn.

Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá novou kartu do 15 pracovních dnů od doručení oznámení o ohlášení změny údaje.

Jestliže držitel karty pozbyl oprávnění k výkonu autorizované činnosti podle zvláštního právního předpisu, je povinen ji odevzdat do 10 pracovních dnů ode dne právní moci rozhodnutí o pozbytí autorizace na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

V případě, že bude karta vyrobena nekvalitně (s jakoukoliv vadou), je nutné obrátit se s reklamací na příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností, který kartu vydal.

Tento úřad označí reklamovanou vadu, příp. opatří podklady pro odstranění vady; dále zařídí, aby byla reklamace vyřízena správným postupem a na požádání vydá potvrzení o převzetí karty k reklamačnímu řízení.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce v případě nedodržení předepsaných povinností stanovuje § 83a zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

28. Popis byl naposledy aktualizován

06.05.2008

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

EU

 

Protipovodňová opatření obce Březová

CZ.05.1.24/0.0/0.0/19_125/0011129

Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií - Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí.

Předmětem podpory je instalace lokálního varovného systému a následná digitalizace povodňového plánu s cílem napomoci správnému posouzení povodňového nebezpečí, ochraně zdraví a majetku občanů. Realizací projektu bude 200 obyvatel chráněno protipovodňovými opatřeními a jedna obec digitálním povodňovým plánem.

Celkové způsobilé výdaje:

1 456 142 Kč

Dotace EU:

1 019 299,40 Kč (70 %)

Příspěvek příjemce podpory:

436 842,60 Kč (30 %)

Datum zahájení realizace:

18.06.2020

Datum plánovaného ukončení projektu:

30.06.2021

Řídící orgán: Ministerstvo životního prostředí

Zprostředkující subjekt: Státní fond životního prostředí ČR

Příjemce dotace: Obec Březová

 

Digitální povodňový plán obce Březová

https://www.portalobce.cz/povodnovy-plan/brezova-ub/

oznámení

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Aktuální teplota

29.3.2024 15:03

Aktuální teplota:

13.9 °C

Vlhkost:

74.1 %

Rosný bod:

9.4 °C

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:4
DNES:596
TÝDEN:2003
CELKEM:1234865

Mobilní aplikace

Mobilní aplikace

mobilní aplikace V OBRAZE aktuální informace z webu v mobilní aplikaci,

zdarma ke stažení:

Google Play

App Store

Rozpočet


Rozpočet

Projekt EU

Projekt

  • 1492

    první písemná zmínka

  • 1031

    počet obyvatel

  • 433

    nadmořská výška (m)

  • 1377

    katastrální výměra (ha)