Obec Březová
ObecBřezová

Reklamace nesplnění poštovní smlouvy

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Reklamace nesplnění poštovní smlouvy

4. Základní informace k životní situaci

Reklamaci vnitrostátních zásilek lze zahájit do 1 roku ode dne podání; reklamuje se nesplnění podmínek poštovní smlouvy.

V případě mezinárodních zásilek lze reklamaci zahájit do 6 měsíců ode dne podání.

Druhy reklamací:

  • reklamace dodání, resp. nedodání zapsané zásilky (za takovou se považuje i reklamace dobírkové částky a reklamace zásilky s dodejkou včetně žádosti o opatření potvrzené dodejky),

  • reklamace úbytku obsahu nebo poškození zapsané zásilky,

  • jiné reklamace případů nesplnění smlouvy (nedodržení sjednané doby dodání, dodání obyčejné zásilky, porušení dispozic odesílatele nebo adresáta zásilky nebo poštovní poukázky, nesprávné dodání zásilky nebo poštovní poukázky určené do vlastních rukou, nedodržení jiných smluvních podmínek),

  • reklamace dodání poštovní poukázky,

  • reklamace mezinárodních zásilek.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Reklamace může být uplatněna jen jménem odesílatele nebo adresáta; pošta však nezkoumá totožnost osoby, která o reklamaci žádá, ani její oprávnění jednat jménem odesílatele, resp. adresáta.

Výsledek reklamace pošta sdělí písemně odesílateli nebo adresátovi, příp. osobě jimi zmocněné.

Nárok na náhradu škody může uplatnit pouze odesílatel nebo adresát.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podmínkou zahájení reklamačního řízení je předložení potřebných dokladů ve stanovené lhůtě na pobočkách České pošty, s.p.

Pošta s reklamujícím na základě originálu podací stvrzenky, jejího druhopisu nebo opisu, sepíše "Reklamační list" a zahájení reklamačního řízení potvrdí na rubu podací stvrzenky (nelze reklamovat na základě fotokopie podací stvrzenky).

Výsledek reklamace sděluje vždy pošta, u níž jste reklamaci uplatnili; platí zde výjimka - jestliže byla reklamace postoupena jiné (příslušné) poště k vyřízení, potom výsledek reklamačního řízení sděluje ona.

Podmínkou pro přijetí reklamace poškození nebo úbytku obsahu zjištěném po dodání zásilky je předložení zásilky v tom stavu, v jakém byla dodána.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Reklamaci podejte osobně na pobočkách České pošty, s.p. - na samostatném pracovišti reklamací nebo u vedoucího pošty.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Reklamaci přijímají pobočky České pošty, s.p.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

 

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Na poště předložte:

  • originál podací stvrzenky reklamované zásilky,

  • příp. její opis nebo druhopis.

Nutnost znát podrobný popis obsahu hledané zásilky pro pátrání v poštovní úložně.

Pokud uplatňujete nárok na náhradu za ztrátu zásilky, předložte:

  • fakturu nebo účtenku,

  • příp. další doklady.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

"Reklamační list" mají k dispozici pobočky České pošty, s.p.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Vnitrostátní zásilka nebo poštovní poukázka:

Odesílatel nebo adresát mohou do 1 roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání zásilky; poškozenou zásilku lze reklamovat pouze 2 pracovní dny po dodání.

Reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 30 dnů od přijetí reklamace.

Uplatněný nárok na náhradu škody musí být vyřízen do 15 dnů.

Zásilka z/do zahraničí:

Odesílatel nebo adresát mohou do 6 měsíců od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání zásilky; poškozenou doporučenou zásilku je možné reklamovat přímo při dodání zásilky, u ostatních zapsaných zásilek lze poškození reklamovat do 2 pracovních dnů po dodání.

U služby EMS do zahraničí jsou lhůty pro podání reklamace uvedeny pro jednotlivé země v "Poštovních podmínkách služby EMS do zahraničí".

Reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 3 měsíců od přijetí reklamace.

Poštovní poukázka do zahraničí:

Odesílatel nebo adresát mohou do 6 měsíců od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání poukázané peněžní částky.

Reklamující obdrží výsledek reklamačního řízení do 2 měsíců od zahájení reklamace.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

  • Jiné organizační jednotky České pošty, s.p.

  • V případě mezinárodního styku - zahraniční poštovní správa.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.

Poškozený Balík Do ruky s hmotností nad 30 kg a Balík Nadrozměr je možné reklamovat bez předložení zásilky na poště dle pokynů uvedených na internetových stránkách České pošty, s.p.

Odesílatel může reklamaci dodání zahájit prostřednictvím tlačítka "Reklamovat zásilku" ve Sledování zásilky (track&trace) na internetových stránkách České pošty, s.p.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Pokud podnik nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne dodání výsledku reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.

Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.

Na návrh Český telekomunikační úřad rozhodne v řízení o námitce proti vyřízení reklamace o právech a povinnostech účastníků řízení vyplývajících z poštovní smlouvy nebo ze zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na:

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.

26. Kontaktní osoba

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.02.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

30.04.2018

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

EU

 

Protipovodňová opatření obce Březová

CZ.05.1.24/0.0/0.0/19_125/0011129

Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií - Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí.

Předmětem podpory je instalace lokálního varovného systému a následná digitalizace povodňového plánu s cílem napomoci správnému posouzení povodňového nebezpečí, ochraně zdraví a majetku občanů. Realizací projektu bude 200 obyvatel chráněno protipovodňovými opatřeními a jedna obec digitálním povodňovým plánem.

Celkové způsobilé výdaje:

1 456 142 Kč

Dotace EU:

1 019 299,40 Kč (70 %)

Příspěvek příjemce podpory:

436 842,60 Kč (30 %)

Datum zahájení realizace:

18.06.2020

Datum plánovaného ukončení projektu:

30.06.2021

Řídící orgán: Ministerstvo životního prostředí

Zprostředkující subjekt: Státní fond životního prostředí ČR

Příjemce dotace: Obec Březová

 

Digitální povodňový plán obce Březová

https://www.portalobce.cz/povodnovy-plan/brezova-ub/

oznámení

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
1
22 23 24 25 26 27 28
29 30
1
1 2 3 4 5

Aktuální teplota

20.4.2024 16:04

Aktuální teplota:

5.5 °C

Vlhkost:

75.6 %

Rosný bod:

1.6 °C

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:4
DNES:551
TÝDEN:2938
CELKEM:1242781

Mobilní aplikace

Mobilní aplikace

mobilní aplikace V OBRAZE aktuální informace z webu v mobilní aplikaci,

zdarma ke stažení:

Google Play

App Store

Rozpočet


Rozpočet

Projekt EU

Projekt

  • 1492

    první písemná zmínka

  • 1031

    počet obyvatel

  • 433

    nadmořská výška (m)

  • 1377

    katastrální výměra (ha)