Obec Březová
ObecBřezová

Vyřazování stálých úkrytů civilní ochrany z evidence úkrytového fondu

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Vyřazování stálých úkrytů civilní ochrany z evidence úkrytového fondu

4. Základní informace k životní situaci

Stálé úkryty civilní ochrany (dále též "stálé úkryty CO") slouží k ukrytí obyvatelstva při mimořádných událostech.

Vlastník stálého úkrytu CO (stavby) je podle § 154 odst. 1 písm. a) stavebního zákona povinen udržovat stavbu po celou dobu její existence tak, aby nedocházelo ke znehodnocení stavby a co nejvíce se prodloužila její uživatelnost.

Podle § 23 odst. 2 písm. d) a § 25 odst. 2 písm. f) zákona o integrovaném záchranném systému je vlastník stálého úkrytu CO povinen dbát při užívání této stavby, aby nedošlo ke změně charakteru této stavby ve vztahu k jejímu účelu, a umožnit její využití pro potřeby civilní ochrany a přístup orgánům hasičského záchranného sboru nebo jimi zmocněným osobám do těchto objektů za účelem používání a kontroly údržby a oprav.

Pokud se kontrolou stálého úkrytu CO zjistí, že stavebně technický stav stálého úkrytu by mohl vést k ohrožení ukrývaných osob, je to důvod k podání žádosti na vyřazení stálého úkrytu z evidence a následně na změnu užívání stavby cestou stavebního úřadu ve smyslu § 126 a 127 stavebního zákona.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Právnická osoba, podnikající fyzická osoba a fyzická osoba, která je vlastníkem stálého úkrytu CO.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí stanovených ČSN 73 9050 "Údržba stálých úkrytů civilní ochrany" a výsledky kontroly stálého úkrytu, které jsou důvodem k vyřazení z evidence.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Na základě výsledku kontroly stálého úkrytu se obraťte se žádostí na příslušné orgány.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Obraťte se na:

  • ředitelství hasičského záchranného sboru kraje nebo
  • územní odbor hasičského záchranného sboru kraje.
Příslušné kontakty naleznete na internetových stránkách Hasičského záchranného sboru České republiky.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Podrobné informace vám poskytnou odborní pracovníci uvedených úřadů.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádost o vyřazení stálého úkrytu CO z evidence, zápis z kontroly stálého úkrytu a odborný posudek provedený autorizovanou osobou.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

Návrh na vyřazení stálého úkrytu CO z evidence zpracovává územní odbor hasičského záchranného sboru kraje na základě vaší žádosti.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty jsou řešeny v souladu se správním řádem.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu příslušného úřadu.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správním řádem. Lhůta pro vyřízení žádosti je 30 dnů.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

 

21. Nejčastější dotazy

Jak postupovat v případě, kdy stálý úkryt CO je nefunkční a nesplňuje požadavky dané příslušnými předpisy?

Obraťte se s žádostí o vyřazení stálého úkrytu CO z evidence na příslušný územní odbor hasičského záchranného sboru kraje. Tam vám poskytnou potřebné informace a sdělí, jak bude v dané záležitosti dále postupováno.

22. Další informace

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

26.11.2009

28. Popis byl naposledy aktualizován

26.11.2009

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

EU

 

Protipovodňová opatření obce Březová

CZ.05.1.24/0.0/0.0/19_125/0011129

Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií - Fondem soudržnosti v rámci Operačního programu Životní prostředí.

Předmětem podpory je instalace lokálního varovného systému a následná digitalizace povodňového plánu s cílem napomoci správnému posouzení povodňového nebezpečí, ochraně zdraví a majetku občanů. Realizací projektu bude 200 obyvatel chráněno protipovodňovými opatřeními a jedna obec digitálním povodňovým plánem.

Celkové způsobilé výdaje:

1 456 142 Kč

Dotace EU:

1 019 299,40 Kč (70 %)

Příspěvek příjemce podpory:

436 842,60 Kč (30 %)

Datum zahájení realizace:

18.06.2020

Datum plánovaného ukončení projektu:

30.06.2021

Řídící orgán: Ministerstvo životního prostředí

Zprostředkující subjekt: Státní fond životního prostředí ČR

Příjemce dotace: Obec Březová

 

Digitální povodňový plán obce Březová

https://www.portalobce.cz/povodnovy-plan/brezova-ub/

oznámení

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Aktuální teplota

15.10.2024 23:48

Aktuální teplota:

1.7 °C

Vlhkost:

82.3 %

Rosný bod:

-0.9 °C

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:3
DNES:614
TÝDEN:1221
CELKEM:1331546

Mobilní aplikace

Mobilní aplikace

mobilní aplikace V OBRAZE aktuální informace z webu v mobilní aplikaci,

zdarma ke stažení:

Google Play

App Store

Rozpočet


Rozpočet

Projekt EU

Projekt

  • 1492

    první písemná zmínka

  • 1031

    počet obyvatel

  • 433

    nadmořská výška (m)

  • 1377

    katastrální výměra (ha)